domingo, 14 de octubre de 2007

RUSSIA: SAINT PETERSBURG

Saint Petersburg és una ciutat de contrastos que em va sorprendre des del primer dia. Els palaus impressionants com el Palau d'Hivern contrasten edificis pràcticament en runes i carrers amb un aspecte millorable.

A més a més dels molts palaus que pots visitar a la ciutat, em va agradar molt passejar pels canals de Saint Petersburg i les magnífiques vistes del cabalós riu Neva des de la fortalesa de San Pedro y San Pablo.

A continuació teniu el que vam visitar durant els dies que vam passar a aquesta interessant ciutat:

Dia 1
  • Canal Fontanka
  • Esglèsia de Nikolai
  • Teatre Mariinskiy
  • Plaça del Palau d'Hivern

Dia 2
  • Canal Moika
  • Avinguda Nevski
  • Palau Peterhoff
  • Fortalesa i Catedral de San Pedro y San Pablo
  • Riu Neva
  • Canal d'Hivern entre petit i gran Ermitage
  • Flama eterna al Camp de Mart
  • Catedral de Kazan

Dia 3
  • Palau d'Hivern i Museu de l'Ermitage
  • Palau d'Estiu als summer gardens
  • Plaça dels Decembristes

Dia 4
  • Palau Tsarkoe Seló
  • Església "of Spilled Blood"
  • Ruta Crimen y Castigo de Fyodor Dostoevsky

Dia 5
  • Església de Sant Isaac
  • Palau Menshikov
  • Palau Yusupov

Divendres, 15 de Setembre de 2006

Vista de Munich des de l'avió poc abans d'aterrar (anàvem a Saint Petersburg via Munich). Es distingeix al centre l'estadi Olímpic i la torre de comunicacions

Cua davant dels mostradors d'immigració a l'arribada a l'aeroport de Saint Petersburg. Ens vam estar prop d'una hora

El nostre hotel a Saint Petersburg al costat del canal Fontanka. Vam deixar les coses i de seguida vam sortir a començar a explorar la ciutat

Aquesta és la ciutat de Saint Petersburg amb les seves principals referències. Saint Petersburg va ser fundada al delta del riu Neva i d'aquí l'existència dels seus canals. Com les ciutats comunistes, té una estructura radial o concèntrica (Imatge obtinguda gràcies a Google Maps)

Canal Fontanka

Canal Fontanka a l'alçada del nostre hotel poc després de sortir. L'hotel queda a la part esquerra de la foto. Aquest canal és el més important de la ciutat de Saint PetersburgDes del mateix pont, que per cert es deia pont Egipci, aquesta era la vista si es mirava cap a l'altra banda. En aquesta direcció s'anava cap al centre de Saint Petersburg

Esglèsia de Nikolai

No obstant, avui aniríem cap al centre seguint aquest canal perpendicular al canal Fontanka. Seguint aquest canal arribaríem a l'església de Nikolai. Pel camí, dues noies russes, molt maques per cert, ens van preguntar quelcom en rus. Òbviament no les vam entendre

Al costat del canal anterior es troba l'església ortodoxa de Nikolai. A la porta de les esglésies és l'únic lloc on es pot veure persones demanant almoina. Els reflexes daurats dels rajos del sol del vespre sobre els campanars donava una sensació de calidesa a una tarda que ja s'esvaïa

Teatre Mariinskiy

De camí cap al Palau d'Hivern vam passar pel Teatre Mariinskiy, segurament, el més prestigiós de Saint Petersburg

El Fran a un dels carrers de Saint Petersburg. No ens vam adonar i ja se'ns havia fet de nit. En general els carrers estaven poc il·luminats si el sol no estava present. La nit havia arribat acompanyada d'una mica de fred

Plaça del Palau d'Hivern

Arc d'entrada a la plaça que hi ha davant del Palau d'Hivern. Ja havíem arribat al nostre primer destí a Saint Petersburg. Es veu també al centre de la foto la columna d'Alexander, que domina tota la plaça

Palau d'Hivern il·luminat de nit. Aquesta era la residència habitual dels Tsars. A dins s'hi troba el museu de l'Ermitage, un dels més importants del món. Amb aquesta imatge s'acabava el nostre primer dia a Saint Petersburg

A continuació teniu els links als posts dels altres dies que vam passar a Saint Petersburg:

Dia 1 a Saint Petersburg
Dia 2 a Saint Petersburg: Peterhoff Palace
Dia 3 a Saint Petersburg: Ermitage
Dia 4 i 5 a Saint Petersburg: Tsarkoe Selo Palace

Finalment, altres ciutats interessants que he visitat fins ara són: