sábado, 18 de abril de 2009

PAYS CATHARE: CARCASSONNE AND MINERVE

La regió de Carcassonne (en català Carcassona) , Aude i el Pais Càtar ofereix un munt de llocs interessants per visitar molt a prop de Catalunya. Nosaltres ens hi vam estar 9 dies i vam disfrutar de castells, petites esglèsies i paisatges naturals molt bonics entorn del riu Aude i el Canal du Midi. A continuació us mostro el llistat de tots els llocs interessants que vam visitar:

1- Cite y Castell de Carcassonne *

2- Minerve (Poblet petit molt bonic) *

3- Chateau de Puilaurens *

4- Limoux

5- Abadia de St. Hilaire

6- Toulouse

7- Cité de l'Espace (Toulouse)

8- Abadia de Caunes-Minervois *

9- Caunes-Minervois (Poblet petit molt bonic) *

10- Chateau de Lastours*

11- Canal du Midi (des de Carcassonne) *

12- Narbonne

13- Abadia de Frontfroide *

* He marcat amb un asterisc els llocs més recomanables en cas que no tingueu temps de veure'ls tots

A continuació podeu veure fotos del primer d'aquests dies, on vam visitar Carcassonne i Minerve, un petit poble realment bonic.

Sunday, 5th april 2009

Cite de Carcassonne

Entrada a la Cité de Carcassonne. Esta tan ben conservada que sembla que l'hagin construit fa uns anys en lloc de fa uns segles

Ens vam entrenir a fer-nos unes fotos abans d'entrar a la Cité de Carcassonne. Feia un dia primaveral i el sol lluia amb alegria

Flors a prop de l'entrada a la Cité de Carcassonne

Una paradeta a una petita plaça que connectava alguns dels carrerons d'aquesta ciutat medieval. Al fons, l'entrada al Castell de Carcassonne

Bónica església dintre de la Cité de Carcassonne

L'entrada al castell de Carcassonne, amb el pont d'accés al centre

Muralla principal del Castell de Carcassonne, amb el pont d'accés que ara s'aixeca sobre un fossat ple de vegetació en lloc d'aigua

Panoràmica de la façana principal del Castell de Carcassonne, tan ben conservada com tota la Cité

Una breu parada durant la passejada que vam fer recorrent la doble muralla de la Cité de Carcassonne

Aquest és l'aspecte exterior de la muralla de la Cité de Carcassonne, on es veu clarament la doble muralla i les torres de vigilància

Aquí encara s'aprecia millor la doble muralla que feia encara més difícil la possibilitat d'invasió d'aquesta fortalesa

Al fons, darrera del riu Aude, la Cité i el Castell de Carcassonne

A la riba del riu Aude, que dóna nom a tota la regió, la vista de la Cité de Carcassonne és espectacular des d'aquest pont proper

I que millor que una postal per acomiadar-nos d'aquesta fortalesa medieval que impressiona per la seva bellesa i pel seu estat de conservació. A aquesta postal s'aprecia perfectament la ubicació del Castell de Carcassonne. Ja hi he estat dos cops i no m'importaria tornar :)

Minerve

I per acabar el dia, una visita al poble medieval de Minerve, que serveix de "cognom" a molts dels pobles de la zona. Nosaltres teniem l'allotjament a un poblet que es deia Trausse-Minervois. De Minerve, destaca el gran pont d'accés al poble

Els carrers típics d'aquest poble medieval eran estrets i plens d'encant

I per acabar la nostra visita a Minerve, una foto de grup

Al següent link podeu veure la resta de castells, pobles i abadies que vaig visitar a Le Pays Cathare.

Si disposeu d'un dia (o inclús d'un matí) jo us recomanaria visitar Collioure, un poble de costa preciós situat a mig camí entre Perpinyà i la frontera amb Catalunya.

A França també he visitat:

També al 2009, aquest cop a l'estiu vaig estar uns dies a Paris. Als següents links teniu fotos del que vaig visitar-hi: