martes, 23 de octubre de 2007

RUSSIA - SAINT PETERSBURG: ERMITAGE

Saint Petersburg és una ciutat de contrastos que em va sorprendre des del primer dia. Els palaus impressionants com el Palau d'Hivern contrasten edificis pràcticament en runes i carrers amb un aspecte millorable.

A més a més dels molts palaus que pots visitar a la ciutat, em va agradar molt passejar pels canals de Saint Petersburg i les magnífiques vistes del cabalós riu Neva des de la fortalesa de San Pedro y San Pablo.

A continuació teniu el que vam visitar durant els dies que vam passar a aquesta interessant ciutat:

Dia 1
  • Canal Fontanka
  • Esglèsia de Nikolai
  • Teatre Mariinskiy
  • Plaça del Palau d'Hivern

Dia 2
  • Canal Moika
  • Avinguda Nevski
  • Palau Peterhoff
  • Fortalesa i Catedral de San Pedro y San Pablo
  • Riu Neva
  • Canal d'Hivern entre petit i gran Ermitage
  • Flama eterna al Camp de Mart
  • Catedral de Kazan

Dia 3
  • Palau d'Hivern i Museu de l'Ermitage
  • Palau d'Estiu als summer gardens
  • Plaça dels Decembristes

Dia 4
  • Palau Tsarkoe Seló
  • Església "of Spilled Blood"
  • Ruta Crimen y Castigo de Fyodor Dostoevsky

Dia 5
  • Església de Sant Isaac
  • Palau Menshikov
  • Palau Yusupov

Diumenge, 17 de setembre de 2006

Palau d'Hivern i Museu de l'Ermitage

Pati interior del Palau d'Hivern. Hi vam accedir des de la plaça que es veu a la foto anterior. Dins d'aquest pati estava la porta per on s'iniciava la visita al Palau i al museu ErmitageAvui hi passaríem gran part del dia. Aquest palau s'ho mereix.. El Fran apareix de refilón

Ja capficats en la nostra visita, comencem per sales immenses com aquesta on es pot veure el tro on seia el tsar durant les recepcions oficials. Aquestes sales no eren utilitzades pels tsar a la seva vida privada, sinó que eren l'escenari de recepcions oficials i cerimònies d'estat

Des de l'interior del palau d'Hivern és pot contemplar l'enorme plaça que hi ha al seu davant amb la columna d'Alexander situada al centre

Dins d'aquesta sala, si no recordo malament, tenien lloc els multitudinaris balls que es feien durant les cerimònies oficials

Aquí teniu una altra vista de la sala anterior. Al Fran ja li començava a venir de gust estar assegut una estoneta jeje

Escultura de Les Tres Gràcies de Antonio Canova. Em va agradar molt aquesta escultura per la sensació de moviment que transmetia. Semblava que els braços estiguessin en moviment

Ja hem acabat la visita de quasi 7 hores que vam fer al Palau d'Hivern i al Museu Ermitage. Quan vam sortir cap allà les cinc de la tarda, aquesta era la imatge que oferia el Palau

Palau d'Estiu als summer gardens

Després d'un dinar a l'avinguda Nevski per recuperar forces vam anar als Summer Gardens on es troba el Palau d'Estiu. Aquest és el palauet que s'aprecia a la foto. Construït per Pere el Gran és l'edifici de pedra més antic de Saint Petersburg. Just en aquest punt també és on neix el canal Fontanka, segurament el més important de la ciutat

Des d'un punt proper als jardins anteriors i minuts més tard, aquesta és la vista de la fortalesa i de la Catedral de Pere i Pau des del malecón del Neva durant la posta de sol

Des del mateix punt anterior, i girant la vista una mica cap a l'esquerra, aquesta era la vista del riu Neva al capvespre poc abans d'arribar al Palau d'Hivern pel malecón del Neva

Plaça dels Decembristes

Seguint la nostra passejada pel malecón del Neva, i poc després de deixar enrere el Palau d'Hivern, ens va sorprendre la cúpula il·luminada de l'església de Sant Isaac des de la Plaça dels Decembristes. Aquesta plaça estava al costat de l'Almiratall i molt a prop del Palau d'Hivern

També a la Plaça dels Decembristes, escultura de Bronze del tsar Pere el Gran a cavall. Podeu veure també a la dreta part de l'edifici del Senat. El dia, bé ja la nit, no donava per més i des d'aquí vam posar rumb cap a l'hotel prosseguint la nostra tranquil·la passejada nocturna

A continuació teniu els links als posts dels altres dies que vam passar a Saint Petersburg:

Dia 1 a Saint Petersburg
Dia 2 a Saint Petersburg: Peterhoff Palace
Dia 3 a Saint Petersburg: Ermitage
Dia 4 i 5 a Saint Petersburg: Tsarkoe Selo Palace

Finalment, altres ciutats interessants que he visitat fins ara són: