sábado, 29 de marzo de 2008

LONDON: PORTOBELLO ROAD - TOWER BRIDGE

Divendres 14-03-2008

Soho

Picadilly Circus, la nostra primera visita per Londres, està plena de vida un divendres per la nit, com no podia ser d'una altra manera a una zona d'oci com és el Soho

Oxford Circus a la zona del Soho de Londres

Trafalgar Square

Molt a prop del Soho i a mig camí de la zona de Westminster es troba Trafalgar Square amb la National Gallery i l'església Saint Martin in the Fields en segon terme a la dreta

Westminster

Des de Trafalgar Square i passejant per l'avinguda Whitehall arribem al Big Ben, la part més coneguda del Palau de Westminster. A l'imatge vist des de la Plaça del Parlament

I creuant el pont de Westminster es pot gaudir del Palau de Westminster reflexat al riu Tàmesi. Segurament, una de les imatges més boniques que m'he portat de Londres

I molt a prop del Palau de Westminster però a la riba sud del riu Tamesi, la London Eye il·luminada de nit amb els seus més de 100m d'alçada

Dissabte 15-03-2008

Portobello road

Inici del carrer Portobello road, un típic mercadillo de Londres, al llarg del qual es poden trobar tendes i paradetes d'antiguitats, objectes d'ocasió i menjar

Paradeta on es podien obtenir racions de paella Portobello road. A la foto encara estaven en preparació

Notting Hill

I al cor de Notting Hill i molt a prop de Portobello Road s'hi troba la llibrería que apareixia a la pel·lícula Notting Hill, on Hugh Grant feia de llibrer

Cases unifamiliars típiques del barri de Notting Hill de Londres que vam veure per la zona de Portobello road camí de Kensington

Holland Park

Recorrent els carrers de Kensington arribem al Holland Park de Londres. Un bonic parc dins d'aquesta zona propera a Notting Hill de gent ben posicionada a nivell econòmic

Kensington

Seguim per Kensington veient més cases unifamiliars típiques dels barris més clàssics de Londres. Donava gust passejar per aquesta zona per l'ordre, netedat i tranquil·litat que hi havia

Primrose Hill

Des de Kensington, i després d'un breu desplaçament en metro, arribem a l'inici del Regent's Canal. Un canal que transcorreix per la zona nord de Londres, envoltant el Regent's Park, i que d'oest a est porta a la zona de Camden. Nosaltres ens aturariem a mig camí, a l'alçada de la Primrose Hill

Passejant pel Regent's Canal arribem a la Primrose Hill, una colina situada al nord de Londres, concretament al nord del Regent's Park i a l'oest de Camden. Des d'aquesta colina es poden veure vistes de Londres com aquesta, on s'aprecien la Telecom Tower i la London Eye

Una altra vista de Londres des de la Primrose Hill. Cliquant a sobre podeu ampliar la foto

Embankment near Charing Cross

Després de fer-nos unes fotos a la Primrose Hill marxem una mica incomodats pel vent que hi bufava cap a una aturada de metro propera de la northern line. La northern line ens porta en uns minuts al Covent Garden, una de les zones més animades de Londres. Concretament ens aturem a Embankment, que es un passeig paral·lel a la riba nord del Tàmesi. Des d'aquí ja s'aprecia la cúpula de la catedral de St Paul i els gratacels de la Cit

A aquesta zona hi destaca Charing Cross, una estació de tren a sobre de la qual hi descansa un centre comercial i d'oficines

Creuem el pont i, abans de començar un passeig per la riba sud del Tamèsi, ens aturem a recollir aquesta imatge de l'estació sota la pluja fina o shower (com l'anomenen aquí) típica de Londres

Southbank

Només alguns minuts després de començar a caminar ja veiem la cúpula de la catedral de St Paul. A la dreta de l'imatge un edifici similar a la torre Agbar de Barcelona indica la presència de La City, la zona de negocis de Londres

Aquí teniu una imatge més propera de la cúpula de la catedral de Saint Paul de Londres, la segona més gran del món, només superada per la de Sant Pere al Vaticà

Més endavant i endinsant-nos una mica dins la zona de Londres situada al sud del Tamèsi trobem mig amagada la catedral de Southwark, petitona però bonica

Tower Bridge

Reprenem el passeig que voreja el riu i continuem la nostra passejada sota una fina pluja i un fred húmid que en cap cas aconseguiria fer-nos desistir de la nostra intenció d'arribar al Tower Bridge de Londres. Abans però, travessem part del London Bridge per veure bé aquest pont, una obra fantàstica d'enginyeria victoriana

Malgrat que no ho sembli, aquesta imatge del Tower Bridge està presa un parell de minuts més tard que l'anterior

Finalment arribem al nostre destí. El Tower Bridge il·luminat de nit és una altra de les imatges magnífiques que ofereix Londres

El Tower Bridge de Londres una mica de més a prop

View from Tower Bridge

I des del Tower Bridge aquesta era la imatge que ens arribava de la zona de Southwark i del London Bridge il·luminat

Feia fred i la pluja, que ara era més insistent, ens aconsellava disfrutar d'un bon sopar i posar punt i seguit a la nostra primera presa de contacte amb aquesta ciutat que ja ens havia sorprés per la seva immensitat.

En els següents enllaços trobareu més fotos de la resta de dies que vaig passar a Londres:

Finalment, altres ciutats interessants que he visitat fins ara són: